نچرخیدن لباسشویی بوش

۶ بازديد
نچرخیدن لباسشویی بوش یا به اصطلاح مخزن آن، یکی از مشکل هایی است که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. عوامل متعددی وجود دارد که می توانند دلیل بروز این مشکل باشند که در این مقاله به بررسی  و راه حل های رفع آنها می پردازیم. 

تسمه لباسشویی و دیگر اجزای مربوط به آن

تسمه لباسشویی بوش که بر روی قرقره و با کمک یک چرخ به درام یا دیگ اتصال دارد، با قدرت موتور به چرخش در آمده و باعث می شود تا دیگ بچرخد. اگر تسمه دچار مشکل شده و در جای خود قرار نگیرد و یا به علت استفاده زیاد از لباسشویی این تسمه ها حالت خود را از دست داده و شل شوند دیگر دیگ  لباسشویی نمی چرخد و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش می تواند از خرابی در تسمه، فولی و دیگر قطعات مربوط به آن باشد.

خراب بودن یا ضعیف بودن موتور

موتور ماشین لباسشویی اصلی ترین نیرو دهنده به دیگ شستشو برای چرخیدن و شسشتن لباس‌ها است. خرابی یا ضعیف بودن موتور هم می‎تواند دلیل اصلی نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش باشد. برای بررسی و چک کردن موتور لباسشویی، قبل از هر چیزی باید کلاچ دستگاه را بررسی کنید. اگر به هر دلیلی کلاچ دستگاه ساییده یا آسیب دیده باشد، با تعویض این قطعه مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.

خرابی بلبرینگ

بلبرینگ برای اتصال موتور درایو به سبد شستشو در بسیاری از ماشین لباسشوی های درب از جلو استفاده می شود.
اگر دیگ ماشین لباسشویی شما نمی چرخد، باید بلبرینگ دیگ را بررسی کنید که بیش ازحد داغ نشود و یا دچار سایش نشده باشد.
قبل از تعمیر دیگ لباسشویی در این مرحله باید اطمینان حاصل کنید که تسمه های لباسشویی به درستی عمل و آزادانه حرکت میکنند.

وزن زیاد البسه و کوپلینگ موتور

کوپلینگ موتور سبب اتصال موتور به سیستم انتقال نیرو در ماشین لباسشویی بوش می شود. در صورتی که وزن البسه ای که در دیگ قرار گرفته بیش از حد مجاز باشد، به منظور حفاظت از موتور و سیستم انتقال نیرو، کوپلینگ مانع از چرخش دیگ می شود. بهترین راه حل این است که وزن البسه ای که در هر بار شستشو داخل ماشین قرار می دهید متناسب با ظرفیت آن باشد. استفاده زیاد از ماشین لباسشویی بوش ممکن است سبب خرابی خود کوپلینگ شود که در این صورت لازم است این قطعه تعویض شود.

در صورتی که لباسشویی بوش شما دچار خرابی شود، نیاز به یک تعمیرکار متخصص، تعمیر تخصصی لباسشویی بوش و استفاده از قطعات اصلی و اورجینال برای تعمیر دارد که فقط و فقط در صورت مراجعه به نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی بوش این امر مهم اتفاق می افتد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.